top of page
Pasfoto-Christ-Coolen.jpg

Ik weet nog dat ik voor de eerste keer verbinding maakte met internet. Dat was een magisch moment. Ineens kon ik dingen lezen die iemand aan de andere kant van de wereld had opgeschreven.  Ik vond het zo gaaf!

 

Die fascinatie is nooit meer weggegaan. Daarom ging ik Bedrijfscommunicatie & Digitale Media studeren aan de Universiteit van Tilburg. Daar ontstond mijn interesse voor marketing, communicatie & psychologie.

 

Ik heb meer dan 20 jaar ervaring als marketeer. De eerste paar jaar van mijn carrière werkte ik bij verschillende bureau's. Daarna was ik nog 10 jaar marketingmanager bij Zelfstroom & ISBW.  

 

Nu geef ik trainingen over de psychologische kant van marketing. 

Marketing is een breed begrip. Het is geen exacte wetenschap dus je kunt er op veel verschillende manieren naar kijken. 

Ik wil verduidelijken hoe ik naar marketing kijk. Daarom vind je hieronder 9 korte statements die je een idee geven van mijn visie op marketing. 

cijfer1-variant2 (1).png

De beste marketing lijkt niet op marketing

“The best marketing doesn’t feel like marketing.”

― Tom Fishburne

Iedere dag komen er duizenden marketingboodschappen op je af. Daardoor heeft iedereen onbewust geleerd om die boodschappen zoveel mogelijk weg te filteren. Marketing die er niet uit ziet als marketing heeft een groot voordeel: het wordt niet direct uitgefilterd. Hoe minder je boodschap eruit ziet als marketing, hoe minder bedreigend het voelt en hoe meer mensen er voor open staan om de boodschap tot zich te nemen.

van 9

Bovenstaande lijst is verre van compleet. Dat vind ik niet erg, het is alleen bedoeld om je een idee te geven van mijn visie. 

Heb je aanvullingen of zie je sommige dingen totaal anders? Mail me dan op christ@christcoolen.nl (vind ik leuk). 

lijn (1).png

Misschien ook interessant:

Hoe een boek dat daar eigenlijk niet voor bedoeld was er voor zorgde dat ik binnen no-time mijn baan opzegde en ondernemer werd. ➡️ Leer meer

Ik associeerde ondernemen met werkweken van 80 uur, gedoe met personeel, en veel stress. Maar het blijkt gelukkig ook heel anders te kunnen. ➡️ Leer meer

inspiration.png


Ps: je doet jezelf (en mij!) een groot plezier als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief. 

De Leukste Nieuwsbrief over
Marketing(Psychologie)

Schrijf je nu in en ontvang eens per 3 weken een interessant inzicht, onderzoek of learning in je mailbox.  

Heb je een vraag of wil je iets aan me kwijt? 

Mail me op:
christ@christcoolen.nl

bottom of page