🟡 Voor je oren
Podcasts....
Ik heb er een tijdje niks mee gedaan.
Maar ik ben weer helemaal terug, met:
Samen met Judith Meinders interview ik experts op het gebied van marketing, psychologie en gedragswetenschap.
Dit leerde ik uit de eerste 3 afleveringen:
Met Ben van Hamersveld, docent Hogeschool Leiden.
Belangrijkste les: Maak maar één punt per keer.
Met Jelmer Wit, consultant onderzoeksbureau Validators
Belangrijkste les: Marketeers kijken op een andere manier naar marketing en reclame dan een doorsnee consument.
Campagnes die marketeers spraakmakend vinden interesseren een gewone consument vaak bijzonder weinig. Dat is de essentie van de de “Media Industry Bias”.
Met Edward Stolze, eigenaar reclamebureau Being There
Belangrijkste les: Een écht goed creatief idee vergt een goed inzicht.
Wat heb je daar voor nodig? Begrip van de behoeften, verlangens en uitdagingen van je doelgroep. Om dat begrip te krijgen moet je oprecht nieuwsgierig zijn (met de nadruk op oprecht).
Daarnaast ben ik sinds kort ook co-host van DenkTank, de podcast van DenkProducties. |
Bij de eerste aflevering viel ik meteen met mijn neus in de boter.
Want ik vond het heel tof om de CEO van Tony's Chocolonely te interviewen. De belangrijkste les die ik uit dat gesprek haalde:
Om een positieve impact te maken is het belangrijkste dat je beweegt in de juiste richting. Het is niet nodig om het roer volledig om te gooien. Met kleine stappen kom je er ook.
Het belangrijkste is dat je gewoon begint.
🎧 Luister hier.
Tot slot één podcast waarin ik zelf geïnterviewd word.
Een gesprek met Hans Janssen.
Je krijgt antwoord op de volgende vragen:
Waarom zou je eigenlijk posten op LinkedIn?
Wat moet je doen om lekkerder te schrijven?
Hoe zorg je dat mensen op ‘lees meer’ klikken?
Met welke woorden hou je de aandacht vast?
Welke tool is superhandig en moet je meteen downloaden?
🎧 Luister hier
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Bedankt voor je aandacht.
Groet,
Christ
Dit was de Leukste Nieuwsbrief over Marketing(Psychologie), door Christ Coolen.
Comments