top of page

Laat Je Merk Groeien

Byron Sharp: van theorie naar praktijk

“Wat marketeers niet weten”.

 

Dat is de ondertitel van het boek “How Brands Grow’. Die ondertitel is niet alleen slim gekozen, maar ook volledig terecht.

 

Want wanneer het gaat om merken laten groeien varen we vaak nog steeds blind op aannames die niet meer blijken te kloppen.

Stickman-how-brands-grow.png

De Australische marketing professor Byron Sharp deelt in How Brands Grow de bevindingen van zijn onderzoek.

 

En die bevindingen zijn vrij spectaculair.

 

Zijn ontdekkingen hebben marketeers wereldwijd fundamenteel anders doen kijken naar hoe merken groeien. 

Want Met How Brands Grow schreef Byron Sharp niet zomaar een boek.

 

Het is een samenvatting van een extreem uitgebreide analyse over koopgedrag. Daarvoor gebruikte Sharp data over:

  • honderden productcategorieën

  • verschillende decennia

  • tal van sectoren

  • diverse landen


De wetenschappelijke basis voor het werk van Byron Sharp is misschien wel de meest grondige ooit. En -fijn voor ons- op basis daarvan geeft Sharp ook heldere adviezen voor het realiseren van duurzame merkgroei.

Maar…

stickman-denken.png

Hoe vertaal je die adviezen naar je eigen praktijk?

 

Dat is nog niet zo makkelijk.

 

Want wetenschappelijke theorie blijft toch vaak taaie kost. Ik vind het werk van Byron Sharp absoluut interessant. En ik heb er ook menig blog of opiniestuk over gelezen.

 

Maar of ik het nu helemaal doorgrond heb?

 

Dat durf ik niet te zeggen.

Maar nog niet zo lang geleden ontmoette ik iemand die het werk van Byron Sharp wél van binnen en van buiten kent.

Dat is:

bram
Bram-Jonkheer-geel.png

Bram Jonkheer
Bram was jarenlang managing partner van het gerenommeerde marktonderzoeksbureau Blauw Research. Als onderzoeker was Bram altijd bezig het gedrag van mensen te begrijpen. Zijn doel? Merken en bedrijven te helpen groeien. De onderzoeken van Byron Sharp bleken daarin onmisbaar.

Bram heeft gedachtegoed van Byron Sharp teruggebracht tot de essentie. En van die essentie heeft hij een interactieve workshop gemaakt.

 

Ik vind het tof om die workshop samen met Bram te organiseren. 

Bram neemt ons mee in:

  • wat Byron Sharp heeft ontdekt;

  • hoe dat komt en wat dat voor je merk betekent;

  • hoe je dat in de praktijk toepast;

 

Er komen veel sprekende voorbeelden voorbij. En we staan stil bij een aantal hardnekkige misverstanden.

Deze workshop is:

 

  • interactief, 

  • inspirerend 

  • praktisch

 

Maar bovenal wordt uit de doeken gedaan aan welke knoppen je het hardst moet draaien om je merk te laten groeien.

stickman-tandwielen.png
Tijd

van 9.30 uur
tot 16.30 uur

Locatie

Utrecht WTC
(direct naast Utrecht CS)

Na deze workshop: 

  • ken je de ‘marketing-wetten’ van groei

  • weet je wat mentale en fysieke beschikbaarheid precies is

  • snap je waarom Distinctive Brand Assets zo cruciaal zijn

  • begrijp je waarom Category Entry Points belangrijker zijn dan imago

  • kun je jouw merk gericht verder laten groeien.
     

Zelf de boeken lezen kan altijd nog (een keer). Maar dan heb je nu de essentie alvast te pakken. En handvatten om mee te werken.

Stickman-paper-koffie_edited.png

Waar en wanneer?

Datum

14 september (vol)

14 november

Tijd

van 13.00 uur
tot 16.30 uur

Locatie

Utrecht 
(direct naast station Utrecht Centraal)

Wat kost het?

  • Deze workshop kost éénmalig € 330 excl. BTW (een koopje als bedenkt wat het inhuren van bureau's en consultants kost).


 

Reserveer je plek!

  • Enthousiast? Top! Inschrijven is zo gebeurd.
     

  • Geïnteresseerd, maar twijfel je nog een beetje? Mail me je dilemma! Als ik denk dat deze workshop niets voor jou is, zeg ik dat eerlijk.

Christ Coolen Marketeer & Trainer

We zien je inschrijving graag tegemoet!

Groet, Bram & Christ

christ@christcoolen.nl

bottom of page