Recruitment Marketing via Linkedin

Met minder moeite meer talent vinden & binnenhalen

Zoveel vacatures, zo weinig mensen.

 

En toch lukt het sommige bedrijven om schijnbaar moeiteloos aan nieuw talent te komen. Wat doen zij anders?

 

En hoe moet jij jouw recruitment marketing insteken om hetzelfde resultaat te bereiken?

Drie jaar geleden zette je gewoon een vacature online. Het maakte eigenlijk niet uit waar. Twee keer knipperen met je ogen en dan kwamen de eerste sollicitaties binnen. 


Maar de situatie in 2022 is anders. De nieuwe slogan van Randstad vat het goed samen: 

 

"Waar jij eerst in de rij stond voor een baan, 
staan de banen nu in de rij voor jou!"

Als je nu een vacature online zet reageert er niemand. Want: personeelskrapte is overal. Dat geeft een hoop druk voor recruitment- en hr-professionals. 

Maar de openstaande vacatures moeten -ondanks alles- wel snel vervuld worden. Liever gisteren dan vandaag zelfs. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
 

Waarschijnlijk heb je het allemaal al gedaan:

  • Posten op social media. 

  • Werving bonussen ter beschikking stellen 

  • Collega’s vragen om mensen aan te brengen 

Maar wat doe je als niks lijkt te werken?

Stug doorgaan?
 

  • Nog meer posten op sociale media? 

  • Nog hogere aanbreng bonussen? 

  • Nog vaker collega’s proberen te activeren?

 

Diep in je hart weet je ook wel dat dat niet werkt. Je hebt een fundamenteel andere aanpak nodig.

In deze training staan de uitdagingen waar jij als recruiter of hr-professional dagelijks mee te maken hebt centraal.

We helpen je aan antwoorden op vragen zoals: 
 

  • Wat is jouw werkgeverspropositie en hoe breng je die nou echt tot leven? 

  • Hoe schrijf je orginele & steengoede recruitment posts?

  • Hoe zorg je op een slimme manier voor meer interactie en bereik?

  • Wat kun je morgen doen om sneller en efficiënter talent te werven?

  • Hoe maak je met simpele aanpassingen je vacatureteksten dubbel zo effectief?

In de training starten we met deze kernvraag:
 


Hoe zorg je ervoor dat mensen voor je wíllen werken? 


De kernvraag is een typisch marketingvraagstuk.

Want het is precies dezelfde vraag als:

 

Hoe zorg je ervoor dat je klanten bij jou kopen en niet bij een ander?
 

  • Hoe onderscheid je jezelf? 

  • Hoe creëer je bereik en zorg je dat je opvalt? 

  • Hoe zorg je dat jouw boodschap naadloos aansluit bij de vraag van de ander?

Daarom brengen we in deze training HR en marketing bij elkaar.

 

Voor deze twee disciplines krijg je twee verschillende trainers.

 

We zijn beide de hele dag aanwezig.

Jesse Geul
Ex-rechercheur overgestapt naar recruitment.
Als er iemand in staat is om mensen te doorgronden dan is het Jesse. Als recruiter vervulde hij honderden vacatures. En zijn meer dan 30.000 volgers op Linkedin zijn het beste bewijs dat hij dit platform door en door snapt en effectief weet te gebruiken.

 

Christ Coolen - pasfoto geel.png

Christ Coolen
Marketeer met een liefde voor psychologie en gedragswetenschap. Specialist in het op een simpele manier de aandacht pakken. En hij weet ook hoe je die aandacht vervolgens op een slimme manier gebruikt voor de promotie van jouw product, dienst of vacature. Net zo actief op Linkedin als Jesse. En iedere maand wordt zijn “Leukste Nieuwsbrief over Marketing(Psychologie)” gelezen door 21.000 mensen.

Deze onderwerpen gaan we in de training behandelen:
 

1. Doelgroep & organisatie

Verbeter jouw werkgeverspropositie
 

  • Hoe ontdek je wat je doelgroep écht belangrijk vindt?

  • Hoe achterhaal je wat jouw organisatie anders maakt?

  • Hoe breng je de 5 cruciale elementen van jouw werkgeverspropositie tot leven?
     


2. Vacatureteksten & Werkenbij

Ontdek de woorden die mensen wild-enthousiast maken
 

  • Wat is het geheim van extreem sterke vacatureteksten? 

  • Hoe voorkom je clichés en vage termen?

  • Wat doet 80% van de bedrijven fout in hun vacatureteksten?

 

3. Social Content

Substantieel bereik creëren op Linkedin
 

  • Hoe schrijf je originele & steengoede recruitment posts?

  • Wat zijn goede praktijkvoorbeelden en veelgemaakte fouten?

  • Hoe laat je het algoritme voor je werken?

Wat kun je verwachten?


Deze training is zeer interactief.

 

Je gaat aan de slag met de belofte die je als werkgever richting de arbeidsmarkt doet, scherpt je teksten aan en leert hoe je Linkedin inzet in jouw voordeel. 
 

  • Je krijgt uitleg, doet onderzoek en er is discussie. 

  • Je krijgt inspirerende opdrachten en talloze praktijkvoorbeelden.

  • Je leert van feedback van ons en je medecursisten

 


Resultaat van de training
 

  • Vacatures sluiten beter aan bij de interesses van je doelgroep

  • Kandidaten vinden jou (in plaats van dat je steeds moet hunten)

  • Je weet hoe je werkgeverspropositie tot leven brengt 

  • Het verzinnen van goede posts is stukken makkelijker geworden

  • Je weet hoe je heldere & concrete vacatures schrijft

  • Je weet in minder tijd meer vacatures te vervullen

  • Wervingskosten dalen
     

Kortom: je hebt een duurzame recruitmentstrategie ontwikkeld.

Waar en wanneer?

Datum

Dinsdag 11 okt. (vol!)

Dinsdag 29 nov. (vol!)

Donderdag 1 dec. (vol!)

Tijd

van 9.30 uur
tot 16.00 uur

Locatie

Utrecht WTC 
(direct naast het station)

Wat kost het?

Deze training kost éénmalig € 675 excl. BTW (een investering die je in no-time terugverdient).


 

Alle groepen zitten vol...
 

  • De drie groepen die we voor dit najaar gepland hebben zitten vol. Het kan zijn dat er mensen uitvallen. Wil je vrijblijvend op de wachtlijst? Laat dan hier je gegevens achter. 

Christ Coolen Marketeer & Trainer

We zien je inschrijving graag tegemoet!

Groet, Jesse & Christ